torstai 5. huhtikuuta 2012

Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan...

Itsemme, toistemme, tuttujen, tuntemattomien, kaikkien silmissä. Kunhan vain näemme sankarin jokaisessa vastaantulijassa, pystymme itsekin olemaan sellaisia.

Alun perin lähdin itse mukaan projektiin, koska rakastan teatteria ja tämä tuntui mahdollisuuksilta, uusien ovien avaamiselta. Ensimmäisten kolmen kuukauden jälkeen tästä oli tullut minulle jo paljon muutakin: paikka jossa jokainen välittää ja jossa jokainen on sankari omalla tavallaan. Erilaisten vastoinkäymisten, vakavien hetkien ja riemunkiljahdusten jälkeen, tähän pisteeseen päästyämme, alle kaksi kuukautta ensi-iltaan, projekti merkitsee minulle vieläkin enemmän. Nimittäin varmasti tulevaisuudessa kestäviä ystävyyssuhteita, näyttelemisen ja itseilmaisun iloa, rehellisyyttä ja sitä, että on paikka, missä sinun ei tarvitse esittää mitään, saat olla oma itsesi ja silti sinulla on ystäviä ympärilläsi, jotka välittävät ja saavat taas hymyn huulille.

Koulukiusatun näkökulmasta muutos oli suuri (ja on vieläkin, ei voi tajuta että jossain porukassa onkin yhtä arvokas kuin muut), eikä mukaan pääseminen ollut minulle helppoa. Olen kuitenkin kiitollinen, jännittynyt, innostunut, onnellinen ja muuten vain aurinkoisella mielellä koko ihanan ryhmämme ja näytelmämme vuoksi, toivottavasti se antaa katsojalle yhtä paljon kuin sen tekeminen on minulle antanut!

Riia, näyttelijä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti